PEUGEOT 206 CC
За реализиране на новаторски идеи често трябва доста време. На
Peugeot бе необходимо повече от половин столетие. Преди 65 години
френската марка представи своя първи кабриолет с характерния твърд
сгъваем покрив. Това е добре познатият на маниаците модел 301 Eclipse.
Дълго след това блестящата идея е забравена. След много години,
германците я съживяват отново, като използвата френската концепция в
серийно производство. През 1996 г. екстравагантният Mercedes SLK избухна
като бомба в автомобилния свят. Това отнема донякъде предимството,
Peugeot да грабне славата през 2000 г., възраждайки собствената си
гениална идея. За това с новия модел 206 СС фирмата, за разлика от
германския концерн, създава достъпен автомобил за широката публика.
Трябва да се аплодира хитрият ход на французите. С цена около 33 000 ДМ,
малкият кабриолет със сигурност ще се превърне в сензация на пазара.
Зад обозначението СС се крие много. Ако определим “французойчето” само
като кабриолет, със сигурност ще нанесем тежка обида на конструкторите. И
с право. Тук са събрани два автомобила в един - спортно купе и
кабриолет. Да не забравяме, че пасажерите ще се наслаждават и на твърд
покрив над главата си. А това никак не е за подценяване. Дава редица
предимства пред конвенционалния гюрук - висока пасивна безопасност,
отопляемо задно стъкло, добра видимост и перфектна изолация. Всичко тава
на достъпна цена. Само за 20 сек. купето се превръща в кабриолет. С
натискане на копче на таблото покривът дискретно изчезва в багажника.
Това, че от 320 литра багажно отделение, остават едва 150, с лекота може
да се преглътне. Откритото небе и простор, оправдават всичко.
Peugeot 206 CC
Недостатък е, твърде наклоненото предно стъкло, което може да
ограничи видимостта, но само на по-високите водачи. Явно малкият
“французин” е предназначен за европеец със среден ръст. Разработен е на
технологичната база на компактния бестселър Peugeot 206. От него
директно са използвани врати, брони, предния капак, окачването и
двигателите. При интериора обаче се забелязват значителни промени.
Спортният дух е подсилен от белите циферблати на контролните уреди и
алуминиевия лост на скоростите. Впечатляващи са новите спортни седалки,
стабилно придържащи водача и при най-остри завои.
Естествено не трябва да очакваме буен темперамент от елегантния
французин. На красивата муцуна сякаш ясно е изписано само комфорт и
въздушни разходки. Ето още нещо, което трябва да се знае. На СС 206
трябва да се гледа определено като на двуместен автомобил. Задните
седалки са тесни и не особено удобни. Ходовата част е проектирана за
мека возия. 1.6-литровият двигател работи с плавен и спокоен ход. Това,
че не може да се похвали с голяма мощност (109 к.с.), не го прави
по-малко приятен и неповторим за разходка.
Разбира се Peugeot не е
забравил и любителите на високи скорости. За тях предлага своя “миньон” с
2-литров агрегат - 136 к.с. (ускорение от 0 до 100 за 9.3 сек,
максимална скорост 204 км/ч ). Цената тук е около 36 000 ДМ. С този
двигател “французинът” става далеч по-агресивен, но доста по-шумен.
Специалистите препоръчват като по-добрия избор малкия мотор. Той
улеснява живота не само на водача, но и на каросерията. Независимо, че
конструкцията е специално подсилена, автомобилът не е предназначен за
високи скорости и спортни изяви.
В серийното оборудване на 206 CC са включени редица екстри: четири
въздушни възглавници, антиблокираща система на спирачките,
серво-усилвател на волана и 4 ел. стъкла. Срещу
Официален сайт на PEUGEOT за България - отвори
Няма коментари:
Публикуване на коментар